RYSKILDE FESTIVAL

[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

RYSKILDE FESTIVAL

[/vc_column_text][vc_column_text]Jeg har haft en herlig weekend. Herlig fordi jeg har danset til langt efter solopgang, set papirsbåde med fyrfadslys besejle Møllesø om natten, hørt Anders spille solokoncert på trombone.

Herlig fordi jeg har oplevet mine sindssygt dygtige medhøjskoleelever spille egen musik, læse egne digte op og øse ud af det bedste af dem selv. Herlig fordi mine gæster blev lige så overbevist som jeg er om, at Ry er et skønt sted.

Herlig fordi jeg både nød rock, pop og reggaekoncerter, fordi deltagerne i udspringskonkurrencen performede de vildeste, mest kreative spring ud i søen, fordi fadøllene var kolde, fordi vi havde en fest.

Herlig fordi Ry Højskole ser dejlig ud iklædt mennesker, farvede flag og lanterner, fordi vi gav den gas til afrikanske trommer, fordi nogle havde lyst til at stille op til Open Mike, fordi et betænksomt menneske hjalp med min barvagt.

Herlig fordi det var vores festival, fordi vi selv havde arrangeret alt, lige fra udvalget i madboderne, til musikhovednavnet, til farven på festivalarmbåndene.

Årets Ryskilde Festival er overstået, og her på skolen er det kun enkelte, farvede bånd i træerne, sporadiske sofaer rundt omkring og et enormt overskudslager af mikroovnspopkorn, der vidner om weekendens festival. Men jeg er ikke i tvivl; jeg har haft en herlig weekend, en herlig Ryskilde Festival.

Emma

Ry Højskoles Elevmøde 2024

I år finder Elevmødet sted d. 2.-4. august. Ry Højskoles Elevforening er måske Danmarks ældste, og hvert år i den første weekend i august mødes omkring 600 gamle elever på

BrODERI & BUDSKAB

På faget Broderi og budskab kobles håndens og hovedets arbejde. Vi skal nørkle med broderi – som faktisk er ekstremt sjovt og svært på samme tid – og vi skal reflektere over forholdet mellem netop håndens arbejdet og hovedet. Hvad sker der med vores hjerne, når vi fordyber os i et håndværk? Hvad er flow? Hvad giver det os, når vi mestrer noget?
Underviser: Anne

BRODERI & BUDSKAB er en del af valgfagene på Ry Højskole