RYSKILDE – FESTIVAL

[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

RYSKILDE – FESTIVAL

[/vc_column_text][vc_column_text]Der er ingen veje tilbage, men heller ingen veje derhen.

En øl i hånden og en ven under armen. Kroppen rokker frem og tilbage i takt med musikken, som omslutter os alle sammen i én stor masse af lykke. Selvom vi har stået her i flere timer, føles det kun som få minutter; få minutter af uendelige smil og tusinde dansetrin.

Det hele har været under planlægning i flere uger, og utallige af timer er gået med at diskutere alt fra musik og mad til nøgenløb og lysshow. Endelig er weekenden kommet, og alt går, præcis som det skal. Hele skolen emmer af forventning, og alle bliver grebet af den tilfredsstillelse, som viser sig, når man løfter godt i flok. Det er præcis som et af festivalens band ‘Tårn’ synger: ”Et sted, hvor der er ingen vej tilbage, men heller ingen veje derhen”. I hvert fald ikke alene.

Charlotte og Sigrid

Ry Højskoles Elevmøde 2024

I år finder Elevmødet sted d. 2.-4. august. Ry Højskoles Elevforening er måske Danmarks ældste, og hvert år i den første weekend i august mødes omkring 600 gamle elever på

BrODERI & BUDSKAB

På faget Broderi og budskab kobles håndens og hovedets arbejde. Vi skal nørkle med broderi – som faktisk er ekstremt sjovt og svært på samme tid – og vi skal reflektere over forholdet mellem netop håndens arbejdet og hovedet. Hvad sker der med vores hjerne, når vi fordyber os i et håndværk? Hvad er flow? Hvad giver det os, når vi mestrer noget?
Underviser: Anne

BRODERI & BUDSKAB er en del af valgfagene på Ry Højskole